Allmänna villkor
Hammarby Konsthandel AB är ett svenskt företag med organisationsnummer 556782-0955 som driver sidan Standardramar.se.
Alla priser på hemsidan är inklusive moms vid försäljning i Sverige. Hammarby Konsthandel AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på Standardramar.se. När du lägger en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor kan du kontakta oss via e-post eller telefon. För att handla på vår sida måste du som kund vara över 18 år. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.
Frakt och leverans
Hammarby Konsthandel AB använder sig i de flesta fall av DHL för leverans till ditt närmsta ombud. Vi förbehåller oss rätten att själva välja transportföretag. Vid beställningar upp till 899kr kostar frakten 99 kr. Vid beställningar över 899 kr tillämpar vi fri frakt. Alla beställningar måste hämtas ut inom angiven tid ifrån uthämtningsstället. Normalt returneras paket inom 10 dagar efter första avisering om hämtning uteblir. Kunden betalar vid sådana tillfällen en kostnad på 395 kr. Detsamma gäller för hemleveranser som ej kunnat levererats utan har gått i retur till oss.
Leveranstid
Vår normala leveranstid är 1-4 vardagar.
Leveransadress
Vi levererar till närmsta fraktombud för den angivna leveransadressen i din order.
Transportansvar
Hammarby Konsthandel AB ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kund.
Returpolicy
För att returnera varor som du har handlat på nätet och få pengarna tillbaka för ditt köp mailar eller ringer du till oss. Vi är tacksamma om du anger varför du vill returnera. Det hjälper oss i vårt arbete att förbättra vår e-handel. Förpacka varorna ordentligt och gärna i samma förpackning som dem kom.
Force majeure
Hammarby Konsthandel AB skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll.
Reklamation och Transportskada
Skulle det vara något fel på din produkt gör du en reklamation genom att skicka ett mail till info@standardramar.se inom tre dagar efter att felet upptäckts. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till ombud vid mottagandet. Be om en notering på din kopia av fraktsedeln och spar emballaget för eventuell retur. Beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan, Allt emballage måste även finnas kvar för att kunna dokumentera eventuella skador som skett under transport. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuell ersättning eller retur.
Lagar och tvister
Hammarby Konsthandel AB lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida.